Du behöver inte äga tekniken. Det gör vi.
Den optimala uppsättningen av en molnväxel är flexibel och behöver anpassas för att spegla företagets resa. En molnväxel är skalbar, näst intill oändlighet. Det betyder att ni både snabbt och enkelt kan låta er företagsväxel växa i takt med ert företag.
Operatörsoberoende
Enkelhet
Flexibelt
Skalbart
Föränderligt över tid
Integrationsmöjligheter
Snabb Support
Öka er tillgänglighet mot era Kunder
Med molnbaserade växellösningar behövs ingen fysisk växelteknik.
Skalbar tjänst som kan växa med era behov
Den optimala uppsättningen av en molnväxel är flexibel och behöver anpassas för att spegla företagets resa.
En molnväxel är skalbar, näst intill oändlighet. Det betyder att ni både snabbt och enkelt kan låta er företagsväxel växa i takt med ert företag.
Hur fungerar det?
Hög prestanda och driftsäkerhet
Med en molnbaserad växellösning på ert företag kan ni vara säkra på att ni alltid har den senaste versionen av tekniken. Med den senaste tekniken tillsammans noggranna backups så ser vi till att ha en upptid på 99.99%.
Helt operatörsoberoende
Den växellösning vi erbjuder är helt oberoende av operatör. företagsväxeln fungerar lika bra oavsett om ni väljer Telia, Telenor, Tre, Tele2 abonnemang. Skulle ni vilja byta operatör kan ni göra detta utan att behöva riva upp hela växeln.
Enkel att använda och installera
Den växellösning vi erbjuder är en av de mest avancerade på marknaden och samtidigt otroligt enkel att implementera och använda. En erfaren projektledare hjälper dig från dag ett med utbildning, tips och råd som sätter både din kunders och dina kollegors upplevelse i fokus. Det spelar ingen roll om ni väljer en mobil anknytning, softphone eller bordstelefon – alla lösningar är lika användarvänliga.
Hur gör vi med vår företagsväxel nu när vi ska byta kontor?
Det räcker med en internetuppkoppling på ditt företags nya adress. Har ni det så är det bara att koppla upp sig och ringa som vanligt. En flytt av telefonväxel kan inte gå smidigare.
De mest vanliga tilläggsfunktionerna som ni kan ha behov av
Videosamtal
Chattfunktion
Integrera mobil, dator, fast telefoni, DECT-telefon eller Skype
Menyval och vidarekoppling med svarsmeddelande
Videokonferens/möten
Integrationer
Inspelning av samtal
Svarsgrupper där flera i företaget kan svara på väntande samtal
Utöver dessa tjänster kan ni även lägga till flera tjänster för att skapa ett komplett telefonsystem.
Till exempel kan man tillägga svarstjänst och telefonpassning, telefonist med utbildning eller insamling av statistik för inkommande samtal och service.
Att välja växel
Det händer att en inringande väljer att lägga på innan deras samtal besvarats i kön, av olika orsaker. Att inom företaget gemensamt kunna fånga upp dessa samtal kan vara av stor nytta, antingen i form av potentiella kunder eller i ökad service för att få hög kundnöjdhet.
För att hitta den bästa telefonväxel för ert företag finns det tre större faktorer att beakta. Antal anställda, krav på mobilitet och behov för extra funktioner. Läs mer om vad dessa faktorer innebär nedan.
Antal anställda
Antal anställda eller rättare sagt antal användare kommer att avgöra hur omfattande er telefonväxel behöver vara. Fler antal användare innebär oftast ett mer omfattande system. Ett företag med över 100 anställda behöver ett mer omfattande system med eventuellt en kunnig telefonist som kan koppla kunderna rätt. Ett mindre företag med endast få anställda kan bra klara sig med en mobil växel som hanteras i en app.
Jobba på distans
Kravet på mobilitet och kunna jobba på distans avgör om ni bör satsa på en traditionell växel som finns stationerad på kontoret eller en mobil eller molnbaserad växel. De flesta leverantörer idag erbjuder molnbaserade tjänster som standard eftersom de går bra att integrera med både dator, mobil och fasta anslutningar.
Tilläggsfunktioner
Behovet av funktioner är den faktor som mest kommer att påverka omfattningen av er telefonväxel. Det är passande att på förhand bestämma om det endast finns behov av att ringa och ta emot samtal, eller om ni önskar fler funktioner.
Systemintegrationer
Integrera telefoni och växeltjänst med andra system för kundtjänst, CRM och andra viktiga funktioner
Varför TeleBolaget?
Specialister sedan 1988
Vi har varit specialister inom telefoni & företagskommunikation sedan 1988!
Helhetslösningar
Vår affärsidé bygger på att erbjuda företag och organisationer helhetslösningar inom telekommunikation.
Selektiva & nogranna
Vi vet hur viktig telekommunikationen är för våra kunder, därför är vi ytterst selektiva och noggranna i vårt val av operatörer och samarbetspartners.
Hög servicegrad
Ni behöver inte ett flertal kontaktytor, utan det räcker med TeleBolaget. En hög servicegrad är viktigt för oss
Kvalitetspolicy
Genom ett väl uttalat kvalitetsarbete säkerställer vi att våra kunders framförda behov uppfylles med förväntat resultat.
Miljöpolicy
Vi verkar för ett långsiktigt hänsynstagande av miljön som tar hänsyn både till människan och miljön.