telefoni & växlar
Vi ser till att ni hittar den telefonilösning som passar ert företag bäst.
Att välja växel
Det händer att en inringande väljer att lägga på innan deras samtal besvarats i kön, av olika orsaker. Att inom företaget gemensamt kunna fånga upp dessa samtal kan vara av stor nytta, antingen i form av potentiella kunder eller i ökad service för att få hög kundnöjdhet.
För att hitta den bästa telefonväxel för ert företag finns det tre större faktorer att beakta. Antal anställda, krav på mobilitet och behov för extra funktioner. Läs mer om vad dessa faktorer innebär nedan.
Antal anställda
Antal anställda eller rättare sagt antal användare kommer att avgöra hur omfattande er telefonväxel behöver vara. Fler antal användare innebär oftast ett mer omfattande system. Ett företag med över 100 anställda behöver ett mer omfattande system med eventuellt en kunnig telefonist som kan koppla kunderna rätt. Ett mindre företag med endast få anställda kan bra klara sig med en mobil växel som hanteras i en app.
Jobba på distans
Kravet på mobilitet och kunna jobba på distans avgör om ni bör satsa på en traditionell växel som finns stationerad på kontoret eller en mobil eller molnbaserad växel. De flesta leverantörer idag erbjuder molnbaserade tjänster som standard eftersom de går bra att integrera med både dator, mobil och fasta anslutningar.
Tilläggsfunktioner
Behovet av funktioner är den faktor som mest kommer att påverka omfattningen av er telefonväxel. Det är passande att på förhand bestämma om det endast finns behov av att ringa och ta emot samtal, eller om ni önskar fler funktioner.
De mest vanliga tilläggsfunktionerna som ni kan ha behov av
Videosamtal
Chattfunktion
Integrera mobil, dator, fast telefoni, DECT-telefon eller Skype
Menyval och vidarekoppling med svarsmeddelande
Videokonferens/möten
Integrationer
Inspelning av samtal
Svarsgrupper där flera i företaget kan svara på väntande samtal
Utöver dessa tjänster kan ni även lägga till flera tjänster för att skapa ett komplett telefonsystem. Till exempel kan man tillägga svarstjänst och telefonpassning, telefonist med utbildning eller insamling av statistik för inkommande samtal och service.
Med vår lösning får du företagets telefonväxel på fickan. Du kan hantera samtal och växel i din mobil, från en dator eller en fast telefon.
- Välj vilket nummer som visas när du ringer
- Se vem som ringer – och i vilken svarsgrupp, innan du svarar
- Logga in och ut dig själv och dina kollegor i svarsgrupper
- Stenkoll på dina kollegor med hänvisningsstatusar som att du är på lunch, eller semester
- Unik samtalshistorik – där du kan se exakt vilka samtal som hanterats av vem i er växel och vilka svarsgrupper som passerat
- Flexibel prismodell och kort bindningstid – skala upp och och ned efter behov
Naturligtvis kan du välja att sätta upp olika svarsgrupper och talsvar som passar ditt företag. Till exempel skulle ditt företag kunna ha svarsgrupperna sälj, support och ekonomi. Du ställer även in hur du vill att telefonväxeln skall hantera inkommande samtal olika tider på dygnet.
Missa aldrig en kund
Fasta växlar
Kundplacerad telefonväxel
Telefonväxeln Mitel MiVoice Office 400 ger ert företag tillgång till alla de mest användbara funktionerna för företagstelefoni. Telefonväxeln är utvecklad för att uppfylla de unika behov som företag i olika branscher har vad det gäller kommunikation. Det har gjort Mitel till den snabbast växande leverantören av telefonväxlar i världen med skräddarsydda lösningar för exempelvis hotell, butiker och kontor.
Vi kan Mitel och berättar gärna hur vi kan hjälpa er uppleva förenklad och förbättrad företagskommunikation.
Varför TeleBolaget?
Specialister sedan 1988
Vi har varit specialister inom telefoni & företagskommunikation sedan 1988!
Helhetslösningar
Vår affärsidé bygger på att erbjuda företag och organisationer helhetslösningar inom telekommunikation.
Selektiva & nogranna
Vi vet hur viktig telekommunikationen är för våra kunder, därför är vi ytterst selektiva och noggranna i vårt val av operatörer och samarbetspartners.
Hög servicegrad
Ni behöver inte ett flertal kontaktytor, utan det räcker med TeleBolaget. En hög servicegrad är viktigt för oss
Kvalitetspolicy
Genom ett väl uttalat kvalitetsarbete säkerställer vi att våra kunders framförda behov uppfylles med förväntat resultat.
Miljöpolicy
Vi verkar för ett långsiktigt hänsynstagande av miljön som tar hänsyn både till människan och miljön.
Systemintegrationer
Integrera telefoni och växeltjänst med andra system för kundtjänst, CRM och andra viktiga funktioner